Social media w biznesie - czy warto?

Dodane: 16-11-2014 10:56
Social media w biznesie - czy warto? Chcesz wiedzieć o co chodzi z social media marketing? Przeczytaj nasz artykuł! A jeżeli chcesz skorzystać z oferty, to zobacz agencja social media łódź

Kilka słów na temat tego, jak (nie) zarządzać kontem na fejsie

Media społecznościowe to modny...temat. Mówi się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się także o niebezpieczeństwach.

Profil na fejsie ma prawie każdy. Niewielu niestety publikuje tam treści w sposób przemyślany - zdjęcia potomków, mieszkań, aut, zdjęcia z wakacji, z imprez. Lajkowanie czego popadnie , itd to co publikujemy na Facebooku, ma znaczenie w "realu". Jeżeli wysyłamy CV, bo chcemy dostać pracę, możemy być pewni, że zanim szef nas przyjmie, to sprawdzi nasze konto. Czy jest się czego bać?
Jeżeli nie publikujemy wszystkiego jak leci, nie dajemy lajków zbyt hojnie, to powinniśmy czuć się bezpieczni. Ale każdy może dowiedzieć się co lubimy, na jaką partię głosujemy, jakie mamy poglądy, na co wydajemy kasę, na jakim poziomie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...

To są informacje prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Nie zapominajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie bardzo dobrymi pracownikami, jednak jeśli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.


Social media dla firm - nowa usługa

Tak, jak wcześniej wszyscy oferowali strony internetowe, tak obecnie wszyscy oferują "social media".

Skąd ten boom? Jak wszyscy wiemy, popularność Facebooka jest bardzo duża, pojawia się więc idea, by wykorzystać to "social media" do prowadzenia biznesu. Można w ten sposób promować swoje usługi, tworzyć bazę klientów, budować swój PR w internecie. Jednak trzeba to wykorzystać dobrze. Niestety, nie wszystkie firmy oferujące usługę prowadzenia firmowego fanpejdża, mają odpowiednie przygotowanie i doświadczenie. Wiele z nich nie zatrudnia nawet dobrych copywriterów, obeznanych w social media. To, co wydaje się łatwe i proste, wcale takie nie jest. Zamiast zyskać na wizerunku, można całkiem sporo stracić, lub nawet wyrzucić pieniądze w błoto.


Social media marketing - co to jest?

Social media marketing: jest to (pl. marketing w mediach społecznościowych) - zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, Youtube czy blogi. Media społecznościowe w ostatnim czasie odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm, ze względu na fakt, że są łatwo dostępne dla wszystkich, którzy mają dostęp do internetu. Social media marketing umożliwia bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych.

Social Media Marketing wykorzystuje zaangażowanie klienta na portalach społecznościowych, wobec marki lub produktu. Głównym celem działań z zakresu Social media marketing nie jest efekt sprzedażowy, ale budowanie wizerunku marki. Materiały do kampanii marketingowych tworzy się, nie tylko po to by zdobyć uwagę klienta, lecz przede wszystkim w celu zachęcenia go do dzielenia się nimi ze swoimi znajomymi. Skutkuje to zwiększeniem wiarygodności przekazywanej treści, gdyż pochodzi ona z zaufanego źródła.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing


Kiedy nie warto inwestować w fanpage na Facebooku?

Zanim wpadniesz na pomysł - "zróbmy sobie Facebooka", zastanów się, czy twoja firma tego potrzebuje. Jeżeli masz wybitnie lokalny zasięg, to może nie mieć sensu.

Przede wszystkim ludzie korzystają z mediów społecznościowych w celach rozrywkowych. Spędzają w ten sposób swój wolny czas. Nie mają wtedy nastroju do podejmowania decyzji konsumenckich. Sprawdza się promowanie firm nastawionych na rozrywkę - puby, restauracje, kina, itd. Ale czy sprawdzi się promowanie w ten sposób innych usług, jak na przykład warsztatów samochodowych? No raczej słabo. W tym celu ludzie nie używają facebooka, ale Google.

Social media ma sens jako uzupełnienie promowania firmy w internecie. Jednak samo w sobie jest formą reklamy tak samo mało skuteczną jak billboard.



© 2019 http://1.bialowieza.pl/