To gdzie pracujesz ma znaczenie

jest procesem polegającym na zabezpieczaniu i magazynowaniu dokumentów. Archiwizacji podlegają takie akta, których się już nie używa, ale z powodu wymogów prawa,...lub inne, dobrze jest je zachować. Miejscem przechowywania takich

To gdzie pracujesz ma znaczenie Wynajęcie biura w dobrej lokalizacji ważną częścią biznesu. Sprawdź

Biurowe archiwum

Archiwizacja dokumentów to jest ciekawy temat. Mam jeszcze kilka fajnych informacji.

Archiwizacja jest procesem polegającym na zabezpieczaniu i magazynowaniu dokumentów. Archiwizacji podlegają takie akta, których się już nie używa, ale z powodu wymogów prawa,...lub inne, dobrze jest je zachować. Miejscem przechowywania takich akt, jest archiwum. Wielkie instytucje, bądź korporacje posiadają własne archiwa. Kolejna kwestia też jest związana z omawianym tematem.

Archiwizacja dokumentów ma swoje bardzo istotne powody. Jeśli posiadamy duże przedsiębiorstwo, to są nam potrzebne w wypadku, gdy zażąda ich jakiś urząd. Nie chodzi jedynie o faktury, czy też rachunki. Ważne są wszelkie inne dokumenty. Jeśli nie jesteśmy w stanie dać sobie rady samodzielnie, należy skorzystać z usług firmy zewnętrznej, która uporządkuje to za nas. Równie ciekawym i podobnym tematem jest też to co opiszę następnie.

Co zrobić gdy mam w firmie znaczną ilość dokumentacji, które nie są mi już potrzebne ale z uwagi na wymagania prawne muszę je przechowywać? Chyba najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zorganizowanie sobie archiwum - aczkolwiek robienie tego we własnym zakresie pociąga za sobą spore koszty. Tak więc lepiej i taniej jest to przekazać do firmy zewnętrznej. Podobnie ma się następna sprawa.

Ciekawe prawda? Myślę, że jeszcze poruszę te zagadnienia w kolejnych wpisach.


Znakomite biura

Obiekty inwestycji zaprojektowane są kompleksowo jako kontynuacja historycznej zabudowy istniejącej w całym kwartale ulic Storrady, Kapitańskiej i Jana z Kolna.

Główny budynek kompleksu (budynek A) o powierzchni użytkowej 5100 m2 to rewitalizowany obiekt poprzemysłowy. W tym miejscu mieściła się w XIX wieku pierwsza elektrownia w Szczecinie dostarczająca prąd na potrzeby oświetlenia ulic miejskich. Zachowana została zabytkowa elewacja, która podkreślona zostanie przez nowoczesną architekturę części nadbudowy.

Drugi budynek kompleksu (bud. B) wraz z dwoma parterowymi pawilonami o łącznej powierzchni użytkowej ponad 600 m2 będą pełniły funkcję biurowo-usługową. Powstają w nowoczesnej konstrukcji szkieletowej z dużą ilością przeszkleń. Budynek B będzie bezpośrednio powiązany z budynkiem A podziemną halą garażową oraz łącznikiem usytuowanym na 4 piętrze.

Planowane zakończenie budowy to czerwiec 2015r. Obecnie w celu rezerwacji lokalu możliwe jest podpisanie przedwstępnej umowy najmu.

Trzeci obiekt inwestycji (bud. C) to istniejący trzypiętrowy budynek biurowy przy ul. Storrady Świętosławy 1(róg Jana z Kolna) oferujący lokale biurowe do wynajęcia. Wokół biurowca - wzdłuż dróg dojazdowych - znajdują się miejsca parkingowe nie objęte strefą płatnego parkowania. Budynek wraz z terenem jest całodobowo monitorowany i chroniony przez ochronę osobową. Karty dostępu umożliwiają nieograniczony dostęp do wynajmowanych lokali.

W obrębie działki zaprojektowana jest uliczka o charakterze staromiejskim z wejściem od bramy z ulicy Storrady (bud. A), przebiegająca pomiędzy obiektami inwestycji. Wzdłuż uliczki znajdują się pomieszczenia o funkcjach ogólnodostępnych - galerie, butiki, małe biura wymagające bezpośredniego dostępu klientów. Wyjście z kwartału planuje się przez bramę istniejącego budynku przy ulicy Storrady 1 (bud. C) na podnóże Wałów Chrobrego.

Źródło: http://www./opis-inwestycji


Zanim założymy własną działalność gospodarczą

Zanim założymy własną działalność gospodarczą, musimy dobrze przeanalizować koszty. w wielu branżach niezbędne jest biuro, w którym można obsługiwać klientów. Biuro najlepiej jest wynająć, jednak zanim podpiszemy umowę, musimy być pewni, że to dobra decyzja.

Jeżeli potrzebujemy biura, to musimy się zastanowić nad jego lokalizacją - jest to jeden z najważniejszych aspektów, ponieważ klienci muszą jakoś do nas trafić. Oczywiście wiele zależy od tego, jaką działalność prowadzimy, nie zawsze warto inwestować w dobrą lokalizację. Zasadniczo im bliżej centrum, tym drożej. Czasami kwoty za wynajem biura mogą być za dużym obciążeniem dla nowo powstałej firmy, która nie wypracowuje jeszcze dochodów. Nie jest łatwo podjąć dobrą decyzję.


BHP w naszym biurze

Wspominałam już niejednokrotnie o tym, że nie tylko w branżach uznanych przez społeczeństwo za mało bezpieczne (np. budownictwo) może dojść do wypadku. Reguły BHP dotyczą również pracy biurowej.

Trochę już o tym pisałam, przy omawianiu zagadnienia w dziedzinie edukacji. Zaznaczam jednocześnie, że nie jestem specjalistką z branży, a moich tekstów nie należy traktować, jako źródło wiedzy na temat na BHP. Są to po prostu przemyślenia, które czasami są bardzo luźno związane z tematem. Wracając do pracy biurowej. To co pozwala zaliczyć wykonywane działania do biurowej, to postawa siedząca. Nie chodzi tutaj o pracę stricte umysłową, ale właśnie o pozycję, jaką w trakcie wykonywania różnych działań, przyjmujemy. Jest to dość racjonalne - przecież nie powiemy o kobiecie roznoszącej kartki reklamowe, albo o ochroniarzu, że wykonuje pracę biurową :). Ale facet, którego zajęcie polega tylko na śledzeniu widoku z kamer ( a wiadomo, że taka osoba zazwyczaj zajmuje pozycję siedzącą), z punktu widzenia BHP ma pracę biurową. Cóż, nie zawsze kwalifikacja musi być bezbłędna.


Z wikipedii

Biuro (fr. bureau) to miejsce pracy pracowników administracyjnych instytucji lub firmy albo administracyjna instytucja, wykonująca właściwe sobie prace urzędnicze.

Podstawowe typy pomieszczeń pracy biurowej:

pomieszczenia indywidualne
biuro kombi1
wnętrza grupowe
wnętrze wielkoprzestrzenne.

Ilość powierzchni biura jako zespołu pomieszczeń służących pracownikom biurowym pracującym na stałe w biurze przypadająca na jedną osobę oznacza poziom zaludnienia biura.2

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Biuro



© 2019 http://1.bialowieza.pl/