Transport grupowy czyli autokary

zy pociąg?Porównując autokar do pociągu- na pierwszy rzut oka może wydawać się, że pociąg będzie lepszy. Jednak ma on swoje ograniczenia, których wynajęty autokar nie ma! Pociągi jak wiadomo jeżdżą po torach, nie ma torów, nie ma

Transport grupowy czyli autokary Transport krajowe bywają problematyczne, zwłaszcza z wycieczką zorganizowaną, zdarza się, że jest konieczność zamówienia dodatkowego transportu. Należy zadzwonić na .

Autokar czy pociąg?

Porównując autokar do pociągu- na pierwszy rzut oka może wydawać się, że pociąg będzie lepszy. Jednak ma on swoje ograniczenia, których wynajęty autokar nie ma! Pociągi jak wiadomo jeżdżą po torach, nie ma torów, nie ma pociągów. Problematyczne są też trasy, które nie zawsze doprowadzą nas do celu bezpośrednio. Często bywa tak, że musimy się przesiadać i to nawet po kilka razy, co z dużą grupą np. dzieci stwarza problem.

Na tych polach autokar wygrywa z pociągiem. Czy jest coś w czym autokar jest gorszy od pociągu? Chyba tylko cena przejazdu, ale biorąc pod uwagę obecne ceny i ich tendencję wzrostową to może się okazać, że już niedługo pociąg będzie nieopłacalnym transportem dla zorganizowanych grup.


Polskie autobusy

W Polsce pierwsze autobusy budowano w okresie międzywojennym w zakładach Ursus. Były to niewielkie pojazdy na podwoziu lekkiej ciężarówki, nienadające się do obsługi większych miejscowości. Ze względu na ograniczenia importowe, powstające wówczas firmy autobusowe zmuszone były sprowadzać z krajów zachodnich duże podwozia autobusowe (np. Leyland) i budować karoserie we własnym zakresie (powszechnie stosowano wówczas karoserie drewniane z blaszanym poszyciem).
...
Największą polską marką autobusów jest Solaris Bus & Coach, fabryka produkująca nowoczesne autobusy podmiejskie, miejskie i turystyczne, powstała na bazie istniejącej wcześniej montowni firmy Neoplan.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus


Rozwój przewozu osób

Początki transportu masowego miały miejsce już w XIX kiedy to rozpowszechniły się omnibusy z napędem parowym. Ogólnie maszyny parowe spowodowały rozwój gospodarki i wielu nowych gałęzi przemysłu. A pradziadkiem omnibusów były dyliżanse ciągnięte przez konie z których korzystali ludzie pragnący dostać się z miejsca na miejsce. Jednak dyliżans był dość powolny, wrażliwy na uszkodzenia i napady.

Następnym dużym przełomem dla transportu, również osobowego, był silnik spalinowy. Pozwalał on na przewożenie większego ciężaru z większą prędkością niż maszyna parowa. Dodatkowo był bezpieczniejszy, a jego obsługa nie była tak skomplikowana. Wtedy zaczęły powstawać autobusy i autokary podobne do tych współczesnych. Był to też początek transportu publicznego.



© 2019 http://1.bialowieza.pl/